15. I’ve Been Riding with The Ghost (2003)

365 låtar

spotify:track:4LxFtYE0wiBXja7S8TFoqg

Artist: Songs: Ohia Kompositörer: Jason Molina

Utgivningsår: 2003 Album: The Magnolia Electric Co.

__________________________________________________________________________________________________

Läste nyligen en krönika av Fredrik Strage om nedläggningshotade rockklubben Debaser vid Slussen i Stockholm. Då området ska byggas om vill politikerna vräka klubben från sina lokaler – trots att inga beslut är tagna. Strage föreslår att man river allt utom Debaser, och bygger ett nytt Slussen runt den lilla rockklubben. Och det är ingen dum idé!

Fredrik Strage må ha långt många fler minnen från Debaser än mig, men även i mitt huvud spelas bilder från fantastiska och inte minst intima konserter upp när jag tänker tillbaka på min relation till denna klubb. Jag har varit på svettigt gig med ett återuppståndet Accept och förfasats över synen av några hundra uppspelta rockkillar som vevar näven i luften och unisont vrålar “London leather boys”, och därefter suttit och babblat med gitarristen Wolf…

View original post 288 more words

Leave a Reply

